سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :14
کل بازدید :134221
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/1/10
4:22 ع

اشتباه بزرگ نماینده فدراسیون جهانی باعث شد تیم ارمنستان به جای این که برای کسب عنوان پنجمی رقابت کند در پایان جام جهانی دهم شود.

در روز پایانی جام جهانی کشتی فرنگی و در گروهی که ایران حضور داشت، سه تیم ارمنستان، کره جنوبی و فنلاند هر کدام با یک برد و سه باخت وضعیت مشابهی داشتند. در پایان مسابقات مرحله گروهی، کونستانتین نماینده فیلا از ازبکستان اعلام کرد که برای تعیین تیم‌های سوم تا پنجم این گروه باید تعداد پیروزی با ضربه فنی شمارش شود تا به ترتیب تیم‌های سوم تا پنجم گروه مشخص شوند که دبیرخانه مسابقات مجبور شد به گفته نماینده فیلا عمل کند.

در ادامه آمریکایی‌ها که دوست داشتند با فنلاند به جای ارمنستان مسابقه دهند به این موضوع اعتراض کردند و معتقد بودند که جای این دو تیم باید در جدول عوض شود اما نتوانستند نماینده فیلا را قانع کنند. تا این که در ادامه، خبرنگاران فدراسیون جهانی به مقررات موجود در سایت فیلا مراجعه کرده و دریافتند که نماینده فیلا کاملا در اشتباه است و در شرایطی که سه تیم هم امتیاز شوند پوئن مثبت باید شمارش شود تا تیمی که کمترین پوئن مثبت را دارد در رده آخر قرار گیرد و نتیجه‌ رو در رو بین دو تیم باقی مانده تعیین کننده جایگاه تیم‌های سوم و چهارم جدول باشد. اما وقتی این موضوع به نماینده فیلا اطلاع داده شد که مسابقات پایانی برای تعیین تیم‌های هفتم و نهم به وزن 71 کیلوگرم رسیده بود.

کونستانتین که با قانون مکتوب فیلا مواجه شده بود، مجبور شد که اشتباهش را پذیرید، اما حاضر نشد مسابقات را قطع کرده و رقابت‌ها را از ابتدا شروع کند. او گفت که اشتباه صورت گرفته اما دیگر نمی شود کاری کرد!

به گزارش ایسنا، طبق قانون موجود در سایت فیلا تیم ارمنستان باید برای کسب مقام پنجم و تیم کره جنوبی برای رتبه هفتم مسابقه می‌دادند، اما با اشتباه نماینده فیلا کره جنوبی به دیدار پنجم و ششمی رفت و فنلاند برای عنوان هفتمی مسابقه داد تا ارمنستان که شانس این را داشت پنجم شود در نهایت با شکست از آمریکا در رده دهم قرار گیرد.