سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :17
کل بازدید :134527
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/2/6
6:9 ع

هیچ‌کس نباید بسکتبال اصفهان را تنها بگذارد بازی جراحی بسکتبال/ اگر «من» باشید هرگز «ما» نمی‌شوید

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: اگر بخواهیم «من» باشیم هیچوقت «ما» نمی‌شویم؛ باید ما باشیم تا بسکتبال استان اصفهان مجدداً شکوفا شود.
هیچ‌کس نباید بسکتبال اصفهان را تنها بگذارد/ اگر «من» باشید هرگز «ما» نمی‌شوید
 
به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مشحون در مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان اصفهان که امروز در سرای ورزشکاران استان برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته یکی از ریشه‌های اصلی ورزش بسکتبال در استان اصفهان بود. در سال‌های خیلی دور نیمی از بازیکنان تیم‌های ملی کشورمان را بسکتبالیست‌های استان اصفهان تشکیل می‌دادند. در رده سنی جوانان 6 بازیکن ملی‌پوش و در رده سنی بزرگسالان چهار بازیکن ملی‌پوش داشتیم اما در حال حاضر اوشین ساهاکیان و ارسلان کاظمی تنها ملی‌پوشان اصفهانی هستند و امیدواریم این موقعیت‌ها تداوم داشته باشد.
جواد داوری دیگر داوری یک ساعت قبل نیست
مشحون با اشاره به انتخاب جواد داوری به عنوان رئیس هیأت بسکتبال استان اصفهان ادامه داد: داوری در المپیک 2008 در بازی مقابل آرژانتین یکی از ستاره‌های تیم بود که یک تنه مقابل حریف می‌جنگید. داوری باید بداند که با انتخابات امروز، دیگر داوری یک ساعت قبل نیست، نمی‌تواند باشد و هر چه‌قدر هم سعی کند نمی‌تواند جواد داوری گذشته شود. امروز جواد داوری مسئول هیأت بسکتبال استانی است که به عنوان نصف جهان مشهور است و مملو از استعداد است اما بسکتبالیست‌های اصفهان در تیم‌های دیگری غیر از تیم‌های اصفهانی بازی می‌کنند.
رئیس فدراسیون بسکتبال بیان کرد: سال 81 که مجدداً به بسکتبال برگشتم در غرب آسیا جایگاهی نداشتیم اما امروز 75 مدال در بسکتبال داریم که 54 مدال طلا، 7 نقره و 14 برنز است. به المپیک 2008 رفتیم و تمام رده‌های سنی بسکتبال کشورمان جهانی شد. تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی 2010 ترکیه و 2014 اسپانیا شرکت کرد. تیم ملی جوانان نیز باید برای بازی‌های جوانان در مصر حضور پیدا کند.
هیچ کاندیدایی نباید بسکتبال اصفهان را تنها بگذارد
وی عنوان کرد: به شهیدانی که خون دادند و خانواده هایی که جوان دادند تا ما امروز در امنیت کامل به سر ببریم و مدیریت ‌کنیم، بدهکار و مدیون هستیم. استان اصفهان باید خیلی سریع به روزهای گذشته بسکتبال برگردد و همه باید دست به دست هم دهند تا این مهم محقق شود. امیرمسعود لوافان در بسکتبال اصفهان همیشه مؤثر بوده است و باید به همراه دیگر کاندیداها قول دهد که نه جواد داوری، نه مدیرکل ورزش و جوانان، نه فدراسیون بسکتبال را بلکه بسکتبال استان اصفهان را تنها نگذارد.
اگر «من» باشیم هیچوقت «ما» نمی‌شویم
مشحون افزود: روی بیشتر سخنانم با جواد داوری است. برخی از دوستان گله داشتند. گله از چه کسی؟ گله از خود؟! فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان چه کار باید می‌کرد که نکرد؟ باید ببینیم خودمان بازی جراحی چه کردیم. 8 سال را سپری کردیم و چیزی هم به دست نیاوردیم. آیا 8 نفر کمک کردند؟ 8 ساعت وقت گذاشتند؟ 8 روز دلسوزی کردند؟ یک دست صدا ندارد. اگر بخواهیم «من» باشیم هیچوقت «ما» نمی‌شویم. باید ما باشیم تا بسکتبال استان اصفهان که مظهر زیبایی‌ها و قهرمانی‌ها است، مجدداً شکوفا شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: از همه می‌خواهم که جواد داوری را تنها نگذارند و در گامی که از یک ساعت دیگر قرار است برداشته شود همه هم‌گام و همدل شوند تا چیزی را که از دست دادیم به زودی به بسکتبال اصفهان برگردانیم.

سه‌گانه کی‌روش: سالی یک استعفا

سرمربی پرتغالی تیم ملی که پیشتر در اعتراض به انتقادات و مخالفت‌های وزیر وقت ورزش و دبیرکل فدراسیون فوتبال تهدید به جدایی از تیم ملی کرده بود این بار از حربه استعفا برای به کرسی نشاندن حرف‌هایش در تقابل با سرمربیان باشگاهی بهره جسته است.
سه‌گانه کی‌روش: سالی یک استعفا
 
به گزارش ایمنا، در پایان اردوی پُرحرف و حدیث و پُرحاشیه دوبی کارلوس کی‌روش استعفای خود را از سمتش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال فرستاد.
این خبر هرچند بسیار غیرمنتظره بود و اهالی فوتبال ایران را حسابی غافلگیر کرد اما بسیاری هنوز کناره‌گیری کی‌روش را باور ندارند به این دلیل ساده که این اتفاق برای اولین بار نیست که می‌افتد و مرد پرتغالی پیش از این در 2 مقطع دیگر دیگر نیز از سرمربیگری تیم ملی استعفا داده بود.
استعفای اول: شوک دم تحویل سال
در واپسین ساعات سال 93 بود که علی کفاشیان در کسوت بازی جراحی مغز رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کارلوس کی‌روش از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی استعفا داده است و تنها در 2 دیدار دوستانه برابر سوئد و شیلی که برای نوروز 94 برنامه‌ریزی شده بود روی نیمکت ایران خواهد نشست و پس از آن به همکاری خود پایان خواهد داد.
کی‌روش دلیل استعفای خود را فشارهایی اعلام کرد که روی او و رئیس فدراسیون وجود داشت. سرمربی تیم ملی ضمن تأکید بر اینکه این تصمیم ناخواسته و از روی اجبار گرفته شده است نگاه ها را متوجه محمود گودرزی کرد که در کسوت وزیر وقت ورزش و جوانان نزد مردم و رسانه‌ها به عنوان یکی از جدی‌ترین منتقدان او شناخته می‌شد.
با وجود استعفای کی‌روش و موافقت رئیس وقت فدراسیون اما در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان مرد پرتغالی با اعلام حمایت وزارت ورزش و جوانان از او در تیم ملی ماندنی شد.
استعفای دوم: اعلام همبستگی با رئیس (هرکه باشد)
کارلوس کی‌روش که برای تماشای دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد از هفته بیستم لیگ پانزدهم در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود پس از اتمام مسابقه در جمع خبرنگاران گفت که استعفای خود را تقدیم بازی جراحی قلب  علی کفاشیان کرده است. فراهم نشدن امکانات موردنیاز برای تیم ملی و البته اختلافات ادامه‌دار با دبیرکل فدراسیون به عنوان دلایل اصلی کناره‌گیری کی‌روش اعلام شد.
البته با اینکه مرد پرتغالی کناره‌گیری خود را در روز بیست و سوم بهمن 94 علنی کرد اما با تأکید بر اینکه تاریخ استعفایش را برای یازدهم اردیبهشت 95 یعنی روز انتخابات فدراسیون فوتبال تنظیم کرده است آینده کاری خود در تیم ملی را با آینده کاری کفاشیان در فدراسیون فوتبال گره زد.
با وجودی که کی‌روش ادامه یا قطع همکاری خود را منوط به بودن یا نبودن کفاشیان در رأس فدراسیون فوتبال کرده بود اما در تاریخ موعود و پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال و جانشین شدنش به جای علی کفاشیان در تغییر موضعی آشکار ضمن تشکر و تبریک به رئیس جدید از رئیس سابق فدراسیون به شدت انتقاد کرد.
استعفای آخر: یا حرف من یا نظر برانکو
ساعاتی پس از آنکه شایعه استعفای کی‌روش نقل محافل رسانه‌ای شد و سپس از قول یکی از فدراسیون‌نشین‌ها مورد تأیید قرار گرفت سرمربی تیم ملی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پایان جلسه پنج ساعته خود با رئیس فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده است که هیچ‌گونه شرایطی برای ادامه همکاری وجود ندارد زیرا مخالفت‌های همیشگی سرمربیان باشگاه‌ها با برنامه‌های او مانع از اجرای طرح آماده‌سازی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی است.
به این ترتیب مرد پرتغالی که پیشتر به خاطر اختلاف با برخی از مدیران ارشد ورزش و فدراسیون از تیم ملی کناره‌گیری کرده بود این بار به دلیل اصطکاک با سرمربی پُرطرفدارترین تیم باشگاهی فوتبال ایران یعنی برانکو ایوانکوویچ تصمیم به استعفا گرفت.
هیأت رئیسه فدراسیون عصر امروز تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره استعفای کی‌روش تصمیم‌گیری کند. باید دید این بار هم مرد پرتغالی با این حربه موفق به گرفتن امتیازهای بیشتر می‌شود یا این مرتبه واقعاً راه او از تیم ملی جدا خواهد شد.

95/12/3::: 10:4 ع
نظر()