سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش بذل آن به مستحقّش و واداشتن نفس در عمل به آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :11
کل بازدید :134498
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/2/5
6:41 ص

چاره تیم فوتبال ذوب آهن؛ اخراج شده ها یا گزینه های جدید؟

 

نیمکت ورزشگاه فولادشهر

نتایج دور از انتظار تیم فوتبال ذوب آهن باعث شده تا شایعاتی در خصوص تغییر کادر فنی این تیم به گوش برسد، اما نکته مهم در صورت این تغییر انتخاب جایگزین مناسب در شرایط کنونی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از نایب قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن با امیر قلعه نویی در لیگ هفدهم و جدایی این مربی، امید نمازی زاده هدایت تیم فوتبال ذوب آهن را برعهده گرفت. اگر چه عملکرد این مربی در ابتدای لیگ هجدهم قابل قبول بود ولی رفته رفته عدم نتیجه گیری این تیم باعث شد تا زمزمه های رفتن امید نمازی زاده به گوش برسد.

اما اگر قرار باشد باشگاه ذوب آهن جایگزینی برای نمازی در نظر بگیرد، آیا مربیان اخراجی قبلی این تیم می توانند گزینه مناسبی برای هدایت تیم فوتبال ذوب آهن در شرایط کنونی باشند یا گزینه های جدید باید مد نظر قرار بگیرد؟

فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی مربیانی بودند که طی سال های اخیر به عنوان نفر اول در تیم فوتبال ذوب آهن فعالیت کردند. اما به نظر نمی رسند این افراد گزینه های مناسبی در شرایط کنونی باشند چرا که هر کدام به نحوی در گوشه ای از فوتبال مشغول به کار هستند و عملکرد و رفتار آنها در حین همکاری با باشگاه ذوب آهن و حتی پس از آن نشان می دهد مطرح شدن نام آن ها کمکی به ذوب آهن نخواهد کرد.

 ذوبی ها در تاریخ 17 مهر 91 و پس از برکناری رسول کربکندی با گزینه های زیادی برای هدایت تیشمان حرف زده بودند که در نهایت روی نام کاظمی به توافق رسیدند اما در پایان این فصل ذوب آهن در رده چهاردهم قرار گرفت و به لطف تغییر تعداد تیم های لیگ برتر از 18 به 16 تیم به لیگ دسته یک سقوط نکرد. ضمن اینکه کاظمی در حال حاضر مشغول هدایت تیم سرخپوشان پاکدشت در لیگ دسته یک است.

 در فصل 93-92 هم فیروز کریمی تنها موفق شد با شکست تیم پاس همدان در دو دیدار رفت و برگشت مرحله پلی آف لیگ برتر، ذوب آهن را در لیگ برتر نگه دارد. کریمی پس از ذوب آهن در ملوان، اکسین البرز، صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز هم عملکرد خوبی به جا نگذاشت و در آخرین دوره مربیگری خود در ماشین سازی هم از این تیم اخراج شد.

با آمدن یحیی گل محمدی به ذوب آهن دوران طلایی این تیم آغاز شد و دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام حاصل تلاش این مربی در ذوب آهن بود ولی اختلاف او با سعید آذری و افت نتایج تیم باعث شد تا قصه گل محمدی و ذوب آهن در اواسط فصل 96-95 به پایان برسد. اما گل محمدی هم نمی تواند گزینه خوبی برای شرایط کنونی ذوب آهن باشد چرا که وی در حال حاضر با تیم پدیده صدرنشین لیگ برتر است و طبیعتا دلیلی ندارد که سرمربیگری تیم نخست لیگ را رها کند و برای هدایت تیم یازدهم جدول چمدان ببندد و از سوی دیگر باشگاه هم از رفتار او دل خوشی ندارد.

با کنار رفتن گل محمدی از سرمربیگری تیم فوتبال ذوب آهن، مجتبی حسینی که کمک مربی اوبود به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. حسینی هم نتایج خوبی با با ذوب آهن کسب کرد اما برخی حواشی به وجود آمده بین او و هواداران باعث شد تا حسینی هم رخت سفر از ذوب آهن ببندد و به دنبال گل محمدی به تبریز برود. ضمن این که حسینی ظرف چند روز گذشته با تیم اکسین البرز توافق کرده و گمان نمی رود باشگاه ذوب آهن که همواره اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده بخواهد با حسینی مذاکره داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده فوق در صورت برکناری یا استعفای امید نمازی زاده، دست باشگاه ذوب آهن برای انتخاب گزینه های جدید بازتر است، چرا که سرمربیان اخراجی و سابق ذوب آهن نتوانستد ذهنیت خوبی از خود برای هواداران و باشگاه به یادگار بگذارند و از سوی دیگر شاید تفکرات جدید مربی جدید بتواند روند تیم فوتبال ذوب آهن را عوض کند.

سبزهای اصفهان روی خط انتقاد صندلی لرزان نمازی روی نیمکت ذوب‌آهن


معارفه امید نمازی به عنوان سر مربی

نتایج تیم فوتبال ذوب‌آهن در این فصل به صورتی بوده که هیچ بعید نیست تا قبل از پایان نیم فصل اول لیگ شاهد تغییراتی بر روی نیمکت این تیم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنطور که از واکنش هواداران ذوب‌آهن در فضای مجازی و مصاحبه مدیران رده بالای باشگاه مشخص است شرایط برای امید نمازی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصلا خوب پیش نرفته و هیچ بعید نیست که او در همین فاصله باقیمانده تا پایان نیم فصل اول لیگ راه خروج از ذوب‌آهن را در پیش بگیرد.

سرمربی نه چندان باتجربه ذوب‌آهن که قبل از این به عنوان دستیار در کنار کی‌روش کار کرده بود و مدتی هم بر روی نیمکت استیل آذین نشست، قرار بود که در ابتدای فصل گذشته و با نظر مستقیم سعید آذری به عنوان جانشین مجتبی حسینی به تیم اضافه شود اما نظر رییس هیئت مدیره به سمت امیر قلعه‌نویی چرخید تا نمازی بلیت پروازش از آمریکا به ایران را یکسال بازی مدل لباس السا به تعویق بیندازد و در ابتدای این فصل خیلی زود دوباره چمدان‌های خودش را بست و به ایران آمد تا جای امیر قلعه‌نویی را بر روی نیمکت ذوب‌آهن بگیرد.

البته برعکس چیزی که منتقدان نمازی در مورد او صحبت می‌کنند سرمربی ذوب‌آهنی‌ها هیچگاه در دوران حضورش در فوتبال اصفهان صحبت از قهرمانی و کسب جام با ذوب‌آهن نکرد ولی قرار هم نبود که تیم نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر دچار این حال و روز شود و حریفی دست و پا بسته برای رقبایش باشد.

ضمن اینکه نباید این مسئله را هم فراموش کنیم که ذوب‌آهن از تیم موفق سال گذشته بازیکنان مهمی مثل کی‌روش استنلی، جرج ولیسانی، خالد شفیعی ،بختیار رحمانی ،مرتضی تبریزی و مهدی رجب‌زاده را از دست داده ولی در طرف دیگر یارگیری ذوب‌آهن به نسبت بودجه‌اش آنقدرها هم بد نبوده و ذوبی ها یکی از فعال‌ترین تیم‌های حاضر در نقل و انتقالات بودند.

حتی ذوبی ها بعد از پایان این مهلت دو مهاجم جدید و آزاد هم خریدند تا مشکلاتشان در خط حمله حل شود ولی بهانه تکراری نمازی در مصاحبه‌هایش، انجام بازی خوب از جانب تیمش و فرصت‌سوزی‌هایی است که امکان پیروزی را از ذوب‌آهن می گیرد.

با این حال نمازی حتی برای احیای مجدد تیمش هم توانایی لازم را ندارد و زمانی‌که این سرمربی با آرام‌ترین و بی سروصدا ترین بازیکن ذوب‌آهن که بزرگ فوتبال ذوب‌آهن هم به حساب می آید در جریان تمرینات جروبحث لفظی پیدا می‌کند باید مطمئن بود که دوران کاری‌اش در تیم به پایان رسیده و فقط یک معجزه می‌تواند نمازی را از این شرایط نجات دهد.

انتقادات صریح اعضای هیئت مدیره ذوب‌آهن به صورت مستقیم عملکرد امید نمازی را تحت تاثیر قرار داده و حتی مصاحبه‌های جهت‌دار سعید آذری و ربط دادن ناکامی‌ها به مدیریت خودش هم باعث نشده که فشار انتقاد از روی دوش نمازی برداشته شود.

از طرف دیگر ذوب‌آهن نماینده ایران در فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد بود و با شرایطی که این ذوب‌آهن دارد بعید است که برای نماینده آسیایی ایران هم بتوان آینده روشنی را متصور بود مگر اینکه در  یک ماه آینده اتفاقات جدیدی رخ دهد و مدیران ذوب‌آهن برای احیای دوباره تیمشان دست به گرفتن تصمیماتی قابل پیش‌بینی بزنند.