سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستمکار را سه نشان است : بر آنکه برتر از اوست ستم کند به نافرمانى ، و بر آن که فروتر از اوست به چیرگى و آزار رسانى ، و ستمکاران را یارى کند و پشتیبانى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :17
کل بازدید :134518
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/2/6
8:36 ص

سرمربی آرژانتینی بارسلونا پس از کسب عنوان دومی بارسا در لالیگا استعفا کرد.

  تاتا مارتینو سرمربی آرژانتینی بارسلونا پس از توقف تیمش در نیوکمپ مقابل اتلتیکو و از دست دادن عنوان قهرمانی لالیگا از سمت سرمربی‌گری بارسا استعفا کرد.

تاتا مارتینو در کنفرانس خبری پس از دیدار تیمش در نیوکمپ و از دست رفتن قهرمانی، از تصمیمش برای استعفا سخن گفت و اعلام کرد که این تصمیم با مشورت بارتومئو مدیر باشگاه و موافقت وی بوده است.

بارسلونا در هفته پایانی لالیگا در حالی که می‌توانست با غلبه بر اتلتیکو مادرید جای این تیم را در صدر بگیرد و عنوان قهرمانی را کسب کند، به نتیجه مساوی بسنده کرد تا اتلتیکو مادرید پس از بیش از یک دهه به سلطه بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا پایان داده و قهرمان شود.

از لوئیس انریکه به عنوان گزینه اصلی هدایت کاتالان‌ها نامبرده می‌شود.


  
  

سخنگوی باشگاه استقلال گفت: مشکلات ما مالیاتی است که باعث مسدود شدن حساب‌ها شده است.

سیدرضا سیف افجه‌ای در حاشیه جلسه هیئت مدیره استقلال گفت: جلسه هنوز به اتمام نرسیده است و آقایان گفتند که دوستان خبرنگار معطل هستند و اینجا هم فضای مناسبی نیست و به همین دلیل به من ماموریت دادند که پاسخگوی شما باشم.

به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه بحث‌های اصلی ما صورت گرفته بود، گفت: بحث‌های اصلی که امروز مطرح شد در مورد موقعیت کنونی است که وقت زیادی برای جمع و جور شدن تیم و سرمربی نداریم. در ارتباط با انتخاب سرمربی هر 9 نفر از اعضای هیئت مدیره به اتفاق بدون کوچکترین شکی گفتند که سرمایه بزرگ استقلال را که آقای قلعه‌نویی است به عنوان گزینه نهایی و اصلی انتخاب کنیم و او سرمربی استقلال در فصل آینده خواهد بود. قلعه‌نویی تنها گزینه و گزینه قطعی ما است.

سخنگوی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی چشمش را عمل کرده و در جلسه آینده هیئت مدیره حضور خواهد داشت. کلیات قضایا توسط افشارزاده با او هماهنگ شده است. البته قلعه‌نویی قبلا اعلام کرده بود که تحولاتی ایجاد می‌کند. ما الان گزینه‌ای که 40 یا 50 درصد از قلعه‌نویی هم پایین‌تر باشد، نداریم. قرار شد قلعه‌نویی در آینده‌ای نزدیک به باشگاه بیاید و برنامه‌های خود و لیست بازیکنان مورد نظرش را ارائه دهد.

افجه‌ای در خصوص مطالبات بازیکنان خاطرنشان کرد: بازیکنان مطالباتی از قبل دارند که موضوع آن در جلسه هیئت مدیره امروز مطرح شد اما هنوز به بحث و تبادل نظر نهایی نرسیده‌ایم. وزارت ورزش بودجه‌ای را اعلام کرده و من اینجا اعلام می‌کنم که بازیکنان نگران نباشند. در مورد مطالبات هم قلعه‌نویی باید لیست بدهد و با توجه به شرایط سال گذشته مشخص کند که چقدر به هر بازیکن باید داده شود.

وی در خصوص موضوع اسپانسر و مشکلات پیرامون آن خاطرنشان کرد: مشکلات استقلال چیزی نیست، اسم اسپانسر در جلسه قبلی مطرح شد و اعضای هیئت مدیره فعلی از یک جمع خوب و هماهنگ هستند. 2 ورزشی در جمع‌مان وجود دارد، پورحیدری شناسنامه استقلال است و معینی هم یک ورزشی و علمی است. فکر نمی‌کنم مدیری در کشور با سابقه بالای 50 سال همانند افشارزاده داشته باشیم.

سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا ضمانتی وجود دارد که این هیئت مدیره به مشکل برنخورد، گفت: وقتی هماهنگی وجود داشته باشد مشکلی هم نخواهد بود، اسپانسر 20 میلیارد تومان متعهد شده و شک نکنید ما از نظر پولی مشکلی نخواهیم داشت. بدهی‌هایی داریم که مربوط به چندین سال گذشته بوده و سعی می‌کنیم در مواردی تعامل کنیم و تخفیف‌هایی بگیریم که این بدهی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: بحث حساب‌های شرکت موضوعی است که در جلسه مطرح شد. می‌دانید استقلال تیمی دولتی است و باید یک حساب دولتی داشته باشد. مشکلات ما مالیاتی است که باعث مسدود شدن حساب‌ها شده است. در جلسه مصوب شد افشارزاده پیگیری کند تا مشکل مسدود شدن حساب‌ها رفع شود.

افجه‌ای گفت: گزینه نهایی و قطعی ما با تمام آرا برای سرمربیگری استقلال قلعه‌نویی است، او باید لیست بدهد و ما در کنارش خواهیم بود. سرمربی استقلال در فصل آینده قطعا قلعه‌نویی است و فقط کارهای کاغذبازی باقی مانده است.

وی در خصوص ترک زودهنگام جلسه توسط نجف‌نژاد گفت: او جلسه‌ای با وزارت اقتصاد داشت و مجبور به ترک جلسه شد.


  
  

کمیته جوانان فدارسیون فوتبال اعلام کرد تیم‌های فوتبال امید و جوانان کشورمان فردا (دوشنبه) در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم فوتبال جوانان کشورمان که در اردوی تدارکاتی به سر می‌برد با توافق علی دوستی‌مهر، سرمربی تیم جوانان و نلو وینگادا، سرمربی تیم امید و موافقت کمیته جوانان فدراسیون فوتبال یک دیدار دوستانه مقابل تیم امید کشورمان خواهد داشت.

این دیدار تدارکاتی از ساعت 17 و 30 دقیقه فردا (دوشنبه - 29 اردیبهشت ماه)‌ در زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد.

  
  

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود در اتریش برابر بلاروس به تساوی دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه) به مصاف بلاروس رفت، دیداری که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه اول:

در دقیقه 24 آندرانیک تیموریان از سمت راست دروازه بلاروس توپی را ارسال کرد و کریم انصاری‌فرد با ضربه سر دروازه تیم حریف را تهدید کرد اما ضربه‌اش با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 28 بازی ایران یک بار دیگر به دروازه سرخپوشان بلاروس حمله‌ور شد اما دروازه‌بان حریف با مقاومت خود توپ را دفع کرد. در برگشت خلعتبری با یک شوت شانس خود را امتحان کرد اما دروازه‌بان حریف باز هم سد راه شاگردان کی‌روش شد.

چند دقیقه بعد بلاروسی‌ها شانس خود را محک زدند و توپ آنها هم از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.

این دیدار در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم بازی چندان جذابی را به نمایش نگذاشتند.


نیمه دوم:

این نیمه به مراتب از نیمه اول کم تب و تاب‌تر بود و دو تیم موقعیت جدی نداشتند تا اینکه در دقیقه 60 ملی‌پوشان ایران توانستند به دروازه بلاروس نزدیک شوند. هر چند که نتوانستند موقعیتی را خلق کنند.

کارلوس کی‌روش چهار تعویض همزمان را در دقیقه 65 انجام داد و بختیار رحمانی، جهانبخش، خسرو حیدری و خانزاده را وارد زمین کرد.

جهانبخش با اولین توپی که به دستش رسید توانست دروازه بلاروس را تهدید کند اما باز هم مقاومت دروازه‌بان حریف مانع تغییر نتیجه تساوی بدون گل شد.

جواد نکونام از دقیقه 75 به جای آندرانیک تیموریان وارد میدان شد.

دقیقه 83 بازی با یک موقعیت برای بلاروسی‌ها همراه بود. بازیکنان این تیم با حرکت از سمت چپ دروزاه حقیقی توپی را سانتر کردند ولی در ادامه ضربه سر مهاجم بلاروس در چارچوب نبود.


  
  

با پیروزی قهرمان لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا و ثبت رکوردی جدید در این رقابت‌ها، هفته سی‌وهشتم سری A‌ پیگیری شد.

در دومین روز از هفته سی‌وهشتم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا موسوم به سری A، امروز (یکشنبه) سه بازی برگزار شد که در مهمترین آنها، یوونتوس قهرمان زودهنگام رقابت‌ها میزبان کالیاری بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.

آندره‌آ پیرلو در دقیقه 9، فرناندو یورنته در دقیقه 15 و کلودیو مارکیزیو در دقیقه 40 گل‌های یووه را به ثمر رساندند تا بانوی پیر 102 امتیازی شود و در تاریخ کالچو اولین تیمی باشد که با امتیاز سه رقمی فصل را به پایان می‌رساند. یوونتوس در این فصل از 38 بازی خود 33 پیروزی، سه تساوی و تنها دو شکست در کارنامه خود ثبت کرد.

در دیگر بازی‌ امروز جنوا میزبان رم، نایب قهرمان رقابت‌ها بود که در این دیدار جالوروسی با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. جیانی فتفادزیدیس تک گل این بازی را در دقیقه 83 برای جنوا به ثمر رساند. رم با قبول این شکست 85 امتیازی ماند تا با 17 امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس فصل را به پایان برساند.

امروز همچنین تیم‌های کاتانیا و آتالانتا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر یک کاتانیا خاتمه پیدا کرد. کاتانیا که سقوطش پیش از این قطعی شده بود با این پیروزی 32 امتیازی شد و در رده هجدهم قرار گرفت. آتالانتا هم با همان 50 امتیاز قبلی‌ خود در رده یازدهم به کارش در این فصل از سری A پایان دهد.

پرونده رقابت‌‌های سری A در فصل 14-2013 امشب با برگزاری شش دیدار بسته می‌شود که برنامه این بازی‌ها به شرح زیر است:

میلان - ساسولو

کیه‌وو - اینتر

فیورنتینا - تورینو

لاتزیو - بولونیا

پارما - لیورنو

ناپولی - هلاس ورونا

در جدول رده‌بندی یوونتوس با 102 امتیاز صدرنشین است، رم با 85 امتیاز در رده دوم قرار دارد و ناپولی با 75 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.


  
  

 


زیردریایی زرد آخرین بازی‌ خود در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا را با کسب یک پیروزی خارج از خانه به پایان رساند.


هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا امروز (یکشنبه) با برگزاری یک دیدار پیگیری شد که در آن تیم ویارئال موفق شد با نتیجه 2 بر یک میزبان خود رئال سوسیه‌داد را شکست دهد.

جووانی دوس سانتوس در دقیقه 26 و ایکه‌چوکوو اوچه در دقیقه 69 گل‌های زیردریایی زرد را به ثمر رساندند و کارلوس ولا در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم تنها گل میزبان را زد. با این نتیجه ویارئال همچون سوسیه‌داد 59 امتیازی شد و به خاطر کسب نتایج بهتر در بازی‌های رودرو جای این تیم را در رده ششم جدول رده‌بندی گرفت.

با وجود پیروزی ویارئال هر دو تیم جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپای فصل آینده را کسب کردند، چرا که قهرمان و نایب قهرمان جام حذفی اسپانیا، ‌رئال مادرید و بارسلونا هر دو در رقابت‌های لیگ قهرمانانان حضور خواهند داشت و هر سه نماینده اسپانیا در لیگ اروپا از لالیگا خواهند بود.

  
  

در دیدار نهایی مسابقات جهانی اسنوکر زیر 21 سال ( IBSF) حسین وفایی برای دومین بار قهرمان اسنوکر زیر 21 سال جهان شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس در ادامه برگزاری مسابقات جهانی اسنوکر زیر 21 سال در دیدار نهایی حسین وفایی در یک بازی حساس به مصاف حریف قدرتمند خود جاش بویلیو از کشور جمهوری ایرلند رفت و با ارائه یک بازی منطقی و یک طرفه توانست حریف قدر خود را با نتیجه 8 بر3 با شکست بدرقه کند.

وی برای دومین بار موفق به کسب مدال طلا و کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شد.

در سال 2011 و در همین مسابقات که در کشور هند برگزار شده بود، حسین وفایی برای اولین بار مدال طلا و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرده بود.

همچنین تیم داوری ایران متشکل از محمد خدری، رضا شکری و محمد علی جعفری با ارائه یک قضاوت بی‌نقص بین 24 داور از 12 کشور آسیایی و اروپایی موفق به ورود به جمع 10 داور برتر مسابقات شدند. شکری و خدری آخرین قضاوت خود را در مرحله 1/8 انجام دادند و علی جعفری با قضاوت مرحله 1/4به کار خود پایان داد. فینال مسابقات به سرداور مسابقات عبدالحمید از کشور میزبان مسابقات رسید.


  
  

تیم‌های فوتبال اوساسونا و رئال وایادولید هم به لیگ دسته دوم اسپانیا سقوط کردند.

هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا اسپانیا با انجام چهار دیدار حساس دیگر پیگیری شد.

به جز بتیس قعر جدولی که سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده است، پنج تیم جدال حساسی برای بقا یا سقوط به لیگ دسته پایین‌تر داشتند و دو تیم از این پنج تیم در پایان دیدارهای امشب به لیگ دسته دوم سقوط می‌کردند.

در حساس‌ترین مسابقه تیم فوتبال رئال وایادولید رده نوزدهمی با 36 امتیاز در حالی میزبان گرانادا رده هفدهمی با 38 امتیاز بود که تنها در صورتی می‌توانست به بقا امیدوار باشد که در این دیدار خود پیروز شده و ختافه و اوساسونا و آلمریا مقابل حریفان خود امتیاز نگیرند.

این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود گرانادا به پایان رسید.

تک گل این دیدار را میتروویچ در دقیقه 44 (گل به خودی) به ثمر رساند.

از آنجایی که در جدول لالیگا زمانی که دو تیم هم‌امتیاز می‌شوند، بازی‌های رودرروی آنها با هم محاسبه خواهد شد، در پایین جدول اوضاع بسیار پیچیده و مبهم شده بود.

در سایر دیدارها نتایج زیر به دست آمد:

رایووالکانو 1 ختافه 2

آلمریا 0 اتلتیک‌بیلبائو 0

اوساسونا 2 بتیس 1

در پایان دیدارهای امشب و با توجه به نتایج به دست آمده، تیم‌های اوساسونا و رئال وایادولید به همراه بتیس از پیش سقوط کرده، سه تیمی معرفی شدند که باید فصل آینده را در لیگ دسته دوم اسپانیا سپری کنند.


  
  

اردوی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در کشور اوکراین برای برگزاری دو بازی دوستانه لغو شد.

قرار بود تیم ملی جوانان ایران بامداد فردا برای برگزاری دو دیدار دوستانه به کشور اوکراین سفر کند.

مهدی مهدوی‌کیا مدیر فنی تیم ملی جوانان به خبرنگار فارس اعلام کرد: با توجه به مشکلات امنیتی کشور اوکراین این اردو لغو شد و تیم ملی به اوکراین سفر نمی‌کند. قرار است تیم ملی ایران دوم خرداد برای انجام دو بازی دوستانه به امارات سفر کند.

وی افزود: قرار بود پس از بازگشت از اوکراین تیم ملی مستقیم به امارات برود اما پس از لغو اردو کاروان تیم ملی از ایران به این کشور سفر می‌کند.


  
  

با پیروزی میلان و شکست اینتر رقابت‌های سری A ایتالیا به پایان رسید.

هفته‌ پایانی رقابت‌های سری A شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری شش دیدار به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی‌ها میلان موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک ساسولو را شکست دهد.

شاگردان کلارنس سیدورف که فصل آینده در رقابت‌های اروپایی حضور نخواهند داشت، موفق شدند با دو گل سولی مونتاری و نایجل دی یانگ حریف‌شان را شکست دهند.

تک گل ساسولو را نیز در این دیدار سیمونه زارا در دقیقه‌ 90 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این دیدار پر برخورد سه اخراجی داشت که سهم میلان دو اخراجی بود. فیلیپه مکسس و ماتیا ده‌ اسکیگلیو دو بازیکن اخراجی میزبان در بازی شب گذشته بودند.

اینتر نیز در خانه کیه‌وو با نتیجه‌ دو بر یک شکست خورد تا در نهایت در رده پنجم جدول رده‌بندی جای گیرد.

** تابلوی نتایج:

* کیه‌وو 2 – اینتر یک

* فیورنتینا 2 – تورینو 2

* لاتزیو یک – بولونیا صفر

* میلان 2 – ساسولو یک

* ناپولی 5 – هلاس یک

* پارما 2 – لیورنو صفر

در جدول رده بندی یوونتوس با 102 امتیاز موفق شد سومین قهرمانی پیاپی خودش را در رقابت‌های سری A جشن بگیرد. پس از این تیم رم با 85 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ناپولی با 78 امتیاز سوم شد. در انتهای جدول نیز تیم‌های لیورنو ، بولونیا و کاتانیا به رقابت‌های دسته پایین‌تر سقوط کردند.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >