سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجـات دور افتـد و در گمراهی ونادانیها درافتد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :14
کل بازدید :134208
تعداد کل یاداشته ها : 80
103/1/10
1:32 ص

پیش بینی مورینیو در مورد گروه های جام جهانی ....





به گزارش ایمنا، خوزه مورینیو، سرمربی چلسی 16 تیمی که به دور یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا می‌کنند را پیش بینی کرد. او در مورد گروه F که تیم ملی ایران در آن حضور دارد نیجریه را پشت سر آرژانتین به عنوان تیم‌های صعود کننده پیش بینی کرده است البته این انتخاب مورینیو با حضور جان اوبی میکل، بازیکن چلسی در تیم ملی نیجریه بی ارتباط نبوده است.
مورینیو همچنین برزیل و مکزیک را به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه A پیش بینی کرد و در گروه دوم اسپانیا و هلند را به ترتیب اول و دوم گروه دانست.
در گروه C اما مورینیو پیش بینی‌های جالبی دارد و معتقد است ساحل عاج که دیدیه دروگبا، مهاجم محبوب او را در اختیار دارد به عنوان تیم نخست صعود می‌کند و یونان هم دوم می‌شود. او معتقد است تیم‌های کلمبیا و ژاپن از این گروه بالا نمی‌آیند.
در گروه D که گروه مرگ لقب گرفته است او حرف جالبی در مورد این گروه زده است. او گفته "اگر بگویم انگلیس از این گروه بالا نمی‌آید فصل بعد آنها اجازه نمی‌دهند در اینجا(انگلیس) مربیگری کنم!" او البته ایتالیا و انگلیس را علی رغم اعتقادش بر قدرت اروگوئه تیم‌های اول و دوم گروه برگزیده است.
در گروه E مورینیو معتقد است فرانسه دیگر افتضاح به بار نمی‌آورد و به عنوان تیم نخست صعود می‌کند همچنین سوئیس تیم دوم گروه خواهد بود.
"هیچ تیمی در این گروه بدون امتیاز کار را به پایان نمی‌رساند" این حرفی است که مورینیو در مورد گروه G کرده است و پیش بینی‌اش از این گروه صعود آلمان و پرتغال به عنوان تیم‌های اول و دوم است.
و بالاخره در گروه آخر مورینیو پیش بینی‌اش از تیم صدرنشین روسیه است و علی رغم اینکه معتقد بلژیک خیلی مستعد است اما آنها را در رده دوم قرار داده است.

  
  

کی روش درگفت وگو با نشنال: برای تفریح به برزیل نمی رویم....

تهران - ایرنا - روزنامه نشنال امارات در گزارشی با اشاره به سوابق درخشان کارلوس کی روش و تعاریف و توصیفاتی که الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای منچستریونایتد از وی کرده است، با سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت وگو کرده است .

به نوشته این روزنامه، کی روش 63 ساله دو بار از سال 2002 تا 2003 (زمانی که رئال مادرید را ترک کرد) و همچنین از سال 2004 تا 2005 دستیار فرگوسن بود و با او به چندین عنوان قهرمانی در انگلیس و اروپا رسید.

فرگوسن هر روز با او مشورت می کرد تا از نظرات او در مورد بازیکنان آگاه شود.

وی همچنین نقش به سزایی در معرفی کریستیانو رونالدو به دنیای فوتبال داشت.

کی روش که اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است، در این گفت وگو یادآور شد: در جام جهانی 2010 سرمربی پرتغال بودم اما تجربه عجیب و تلخی در آن مسابقات کسب کردم چون با شکست از اسپانیا حذف شدیم. در واقع به دلیل مصدومیت تعدادی از بازیکنان شانس پیروزی مقابل اسپانیا را نداشتیم ولی نباید قبل از مسابقه بهانه می آوردیم. این کار حرفه ای نیست.

وی افزود: رونالدو هم در آن مسابقات به این سطح از آمادگی نرسیده بود. انتظار داشتیم او نتیجه بازی را عوض کند اما این اتفاق نیفتاد. هر وقت رونالدو خوب بازی می کند مثل این است که پرتغال 14 بازیکن دارد. فقط مسی به پای او می رسد.

اما شکست پرتغال از اسپانیا با گل داوید ویا برای اسپانیا و حذف از جام جهانی 2010 آغاز مشکلات کی روش بود چون اندکی بعد یکی از وزرای پرتغال او را به مداخله در آزمایش دوپینگ بازیکنان متهم کرد.

کی روش از این که افسران دوپینگ صبح خیلی زود مزاحم بازیکنانش شده بودند، ناراحت بود و در این مورد گفت : اتهامی که به من زدند موجب شد اعتبار من خدشه دار شود و فدراسیون فوتبال پرتغال علیه من موضع بگیرد.

کارلوس کی روش بعد از این اتفاق در سپتامبر 2010 ابتدا از طرف آژانس ضد دوپینگ پرتغال 6 ماه محروم و یک هفته بعد نیزاز تیم ملی پرتغال برکنار شد.

وی ادامه داد: این اتفاق ها در سال 1810 نبود بلکه در سال 2010 و در قاره اروپا رخ داد. جایی که یک نفر قدرت تهمت زدن، قضاوت کردن و محکوم کردن دیگران را دارد. در مقابل این سیستم و این کشور احساس تنهایی می کردم.

کی روش پس از این اتفاق از دادگاه عالی ورزش درخواست تجدید نظر کرد و این دادگاه محرومیت او را لغو کرد.

البته یک سال طول کشید تا کی روش از اتفاقات به وجود آمده تبرئه شود و وی در این مدت پیشنهاد مربیگری تعدادی از کشورها را رد کرد.

او که سابقه مربیگری در کشورهایی مثل موزامبیک، پرتغال، آمریکا، ژاپن، امارات، آفریقای جنوبی، انگلیس و اسپانیا را داشت در نهایت با پیشنهاد همکاری در ایران مواجه شد. کاری که دقیقا مطابق با تمایلات او بود.

کی روش گفت: حق دارم که متفاوت باشم. در کشورهای زیادی کار کرده ام به همین دلیل دقیقا نمی دانم وطنم کجاست.

وی در مورد قبول مربیگری تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: قبل از تصمیم در مورد ایران بازی این تیم مقابل روسیه در ابوظبی را دیدم. می دانستم که از آسیا چهار تیم به جام جهانی می روند و تیم هایی مثل کره جنوبی و ژاپن شانس زیادی دارند. فکر کردم تیم ایران تجربه برون مرزی زیادی ندارد اما صابون کوسه آر پی از پتاسیل بالایی برای صعود برخوردار است. مربیگری در آسیا خیلی دشوار است. فقط تیم های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به دلیل سرمایه گذاری های کلانی که روی آنها می شود و حضور تعدادی از بازیکنانشان در لیگ های اروپایی در سطح بالایی قرار دارند.

کی روش که با همراهی دن گاسپار دستیار آمریکایی خود تصمیم گرفت، مسوولیت هدایت ایران را بر عهده بگیرد، افزود : پیشرفت در تیم های آسیایی خیلی طول می کشد علاوه بر این که بعد مسافت نیز کار را مشکل تر می کند. تیم ایران برای بیشتر بازی های خود از پروازهای عادی استفاده می کرد.

به گفته گاسپار، کی روش قبل از ورود به تیم ایران خواسته بود که همه چیز مرتب باشد و حتی نظافتچیان و ماموران دوپینگ هم مزاحم بازیکنان در هنگام استراحت نشوند. او دیدگاه روشنی نسبت به خواسته ها و برنامه هایش داشت.

کی روش تاکید کرد: فدراسیون ایران این مسائل را درک و کمک کرد. آنها هواپیمای چارتر برای ما فراهم کردند و ما نیز روند موفقیت را آغاز کردیم. کارهای لجستیکی خیلی چیزها را خراب می کند به خصوص وقتی برخی رقبای ثروتمند مثل قطر می توانند از بهترین خطوط هوایی دنیا استفاده کنند.

بنابراین گزارش، کی روش مسابقات مقدماتی جام جهانی را با برد 5 بر صفر در دو بازی رفت و برگشت مقابل مالدیو آغاز کرد و توانست به گروه چهار تیمی شامل اندونزی، قطر و بحرین صعود کند. ایران در این گروه هم اول شد اما کی روش هنوز احساس می کرد که تجربه کافی در تیم وجود ندارد به همین دلیل پس از تحقیق و صحبت با تعدادی از مربیان، به سراغ بازیکنان ایرانی الاصلی رفت که در خارج بازی می کردند. او این سفر را از آلمان آغاز کرد و بعد به بلژیک و سوئد رفت.

کی روش در بلژیک رضا قوچان نژاد را کشف کرد که بزرگ شده هلند است و هم اکنون در چارلتون انگلیس بازی می کند. بازیکنی که در مورد او گفت: فیلم های زیادی دیدم ولی بازیکنانی را می خواستم که تازه نفس باشند. دیدن 30 دقیقه از فیلم بازی قوچان ن‍ژاد برای تصمیم گیری کافی بود.

سرمربی ایران در آلمان نیز اشکان دژاگه را پیدا کرد که آن موقع در وولفسبورگ و اکنون در فولام بازی می کند.

نشنال نوشت: این افراد بازیکنان کلیدی ایران در جریان صعود به جام جهانی بودند.

کی روش در خاتمه این گفت وگو یادآور شد: هدف ما رسیدن به دور دوم جام جهانی است. شاید مردم بگویند واقع بینانه نیست ولی ما باید هدف داشته باشیم. برای تفریح به برزیل نمی رویم. در این جام فرصت بازی با بهترین تیم های جهان را داریم. تصور کنید برگزاری یک بازی دوستانه با آرژانتین و در مقابل لیونل مسی چه هزینه ای می توانست برای ما داشته باشد؟ حالا مجانی با آنها بازی خواهیم کرد.


  
  

................آشنایی با پرچمداران فوتبال ایران در برزیل...........

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال ایران با ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه که از سوی سرمربی پرتغالی این تیم انتخاب شده اند، راهی برزیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کارلوس کی روش روز یکشنبه اسامی 24 بازیکن خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل که از 23خردادماه آغاز می شود اعلام کرد. اما از این بازیکنان یک نفر خط خواهد خورد.

تیم ملی ایران در این مسابقات با تیم های نیجریه، آرژانتین و بوسنی همگروه است و نخستین دیدار خود را روز 26 خرداد برابر نیجریه برگزار می کند.

در زیر نگاهی داریم به سوابق بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی:

**دانیل داوری / تعداد بازی ملی: 4

متولد 16 دی ماه 1366 شهر گیسن حومه فرانکفورت آلمان

این دروازه بان که فصل گذشته دربرانشوایگ آلمان بازی می کردو پس از سقوط این تیم راهی گرازهاپرس سوییس شد درتاریخ 21 ژانویه 2013ازسوی کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

وی نخستین بازی ملی خود را درتاریخ 15 نوامبر 2013 در جریان بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا مقابل تایلند انجام داد.

**علیرضا حقیقی / تعداد بازی ملی: 5

متولد 12 اردیبهشت ماه 1367 در تهران

دروازه بان فعلی تیم اسپورتینگ کوولیا پرتغال، سال 1389 در دیدار دوستانه مقابل فلسطین نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد. حقیقی در تمامی رده های سنی تیم ملی بازی کرده است و از پرسپولیس تهران به فوتبال کشور معرفی شد.

**رحمان احمدی / تعداد بازی ملی: 10

متولد 8 مردادماه سال 1359 در نوشهر

دروازه بان باتجربه تیم سپاهان اصفهان که سابقه بازی در پرسپولیس، سپاهان وشموشک نوشهر را نیز درکارنامه دارد.وی پس از کناره گیری عجیب سیدمهدی رحمتی از تیم ملی در 3دیدار پایانی و حساس مقدماتی جام جهانی برابر قطر، لبنان وکره جنوبی درون دروازه ایستادوگلی دریافت نکرد تا نقش مهمی در صعود ایران به برزیل داشته باشد.

**محمدرضا خانزاده / تعداد بازی ملی: 7 / تعداد گل ملی: صفر

متولد 30 دی ماه سال 1372 در تهران

مدافع پرسپولیس تهران که فصل گذشته به صورت قرضی برای ذوب آهن بازی خواهد کرد، از جوانان آینده دار فوتبال ایران است.

وی درتیم های زیر 17، 20 و 23 سال ایران نیز بازی کرده است و خیلی ها معتقدند چنانچه هاشم بیک زاده مصدوم نمی شد این بازیکن تاکنون از فهرست نفرات کی روش خط خورده بود.



**خسرو حیدری / تعداد بازی ملی: 48 / تعداد گل ملی: صفر

متولد 23 شهریورماه 1362 در تهران

بازیکن جناح راست تیم فوتبال استقلال تهران که یکی از بهترین های سال های اخیرفوتبال ایران محسوب می شود توسط صمدمرفاوی به فوتبال کشورمان معرفی شد.

حیدری یکی از مهره های تاثیر گذار کی روش محسوب می شود که می تواند در جناح راست تیم ملی ایران را یاری کند.



**احسان حاج صفی / تعداد بازی ملی: 61 / تعداد گل ملی: 2

متولد 6 اسفندماه 1368 در کاشان

مدافع هافبک جناح چپ تیم فوتبال سپاهان اصفهان که در این تیم شکل گرفت و نامی برای خود در فوتبال ایران دست و پا کرد. در دیدار دوستانه مقابل آنگولا پس از تعویض شدن به جای جواد نکونام، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

حاج صفی در 5 خرداد ماه 1387 اولین بازی ملی خود را مقابل زامبیا در ورزشگاه آزادی انجام داد.



**سید جلال حسینی / تعداد بازی ملی: 84 / تعداد گل ملی: 6

متولد 14 بهمن ماه 1360 در بندرانزلی

مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس تهران که از ملوان به شهرت رسید و در سایپا و سپاهان اصفهان به یکی از بهترین مدافعان فوتبال کشور تبدیل شد.

وی دارای رکورد منحصر به فردی است و در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 در هر 16 مسابقه به طور کامل به میدان رفت و 1440 دقیقه بازی کرد.



**امیرحسین صادقی / تعداد بازی ملی: 16 /تعداد گل ملی: یک

متولد 15 شهریورماه سال 1360 در تهران

مدافع باتجربه تیم فوتبال استقلال تهران که از تیم های این باشگاه کار خود را آغازکرد و درجام جهانی 2006 آلمان نیز عضو تیم ایران بود اما فرصتی برای حضور در میدان پیدا نکرد.

وی از زمان حضور کی روش در تیم ملی فوتبال ایران توانست به یکی از مهره های مورد علاقه سرمربی پرتغالی تبدیل شود.



**حسین ماهینی / تعداد بازی ملی: 21/ تعداد گل ملی: صفر

متولد 25 شهریورماه سال 1365 در بوشهر

این مدافع جناح راست که چند سالی است به عنوان بازیکن فیکس پرسپولیس مطرح شده است سابقه بازی دراستقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان را در کارنامه دارد.

این بازیکن 184سانتیمتری می تواند همراه باخسروحیدری جناح راست قدرتمندی را برای تیم ملی ایران تشکیل دهد.

**پژمان منتظری / تعداد بازی ملی: 21 / تعداد گل ملی: یک

متولد 17 دی ماه سال 1362 در خوزستان

مدافع فعلی تیم فوتبال ام صلال قطر که درفولاد خوزستان خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و پس از آن راهی استقلال تهران شد تا قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را با این تیم تجربه کند.

وی درسالهای اخیر به یکی از مهره های قابل اتکای تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شده است.



**هاشم بیک زاده / تعداد بازی ملی: 17 / تعداد گل ملی: یک

متولد 2 بهمن ماه سال 1362 در تهران

این بازیکن از فجرسپاسی مطرح شد و در سال 1386 به استقلال تهران پیوست و در این سالها یک فصل نیز پیراهن سپاهان را برتن داشت.

بیک زاده سال 2006 و در مقابل امارات نخستین دیدار ملی خود را تجربه کرد و یکسال پس ازآن در فینال غرب آسیا مقابل عراق گلزنی کرد تا تیم ایران 2 بر یک پیروز شود.



**مهرداد بیت آشور / تعداد بازی ملی: 6 / تعداد گل ملی: صفر

متولد 30 ژانویه سال 1987 برابر با10 بهمن ماه سال 1365 در سن خوزه ایالات متحده آمریکا

بازیکنی که فوتبال خود رادرلیگ حرفه ای آمریکا اغاز کرد هم اکنون در کانادا توپ می زند. وی در ماه اوت 2012 از سوی یورگن کلینزمن به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شد اما مصدومیت مانع از حضورش شد. بیت آشور در اکتبر 2013 به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.



**مهرداد پولادی / تعداد بازی ملی: 19 /تعداد گل ملی: صفر

متولد 7 اسفندماه سال 1365 در استان البرز

مدافع جناح چپ پرسپولیس تهران که پیش از این سابقه بازی درتیم هایی چون پیکان تهران، استقلال تهران، مس کرمان وتراکتورسازی را درکارنامه دارد وسالها به عنوان هافبک میانی بازی می کرد.

با مصدومیت هاشم بیک زاده در اردوی اتریش بخت به پولادی روی خوش نشان داد و او مدافع اصلی جناح چپ کارلوس کی روش محسوب می شود.



**جواد نکونام / تعداد بازی ملی: 139 / تعداد گل ملی: 37

متولد 15 مهرماه سال 1359 در تهران

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که اواسط فصل گذشته به دلیل برخی مشکلات موجود استقلال را به مقصد الکویت ترک کرد.سابقه بازی درپاس تهران، الشارجه امارات و اوساسونای اسپانیا را نیز دارد.

بازیکن محبوب کارلوس کی روش که گل حساس او به کره جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران را باید مهتمرین گل ملی او دانست. فرمانده تیم ملی است هرچند که خیلی ها معتقدند وی مسبب کنار رفتن سیدمهدی رحمتی و پیام صادقیان از تیم ملی شد.

**مسعود شجاعی / تعداد بازی ملی: 49 / تعداد گل ملی: 5

متولد 19 خردادماه سال 1363 در شیراز

هافبک فعلی لاس پالماس اسپانیا که سالها با جواد نکونام در اوساسونا هم تیمی بود و در اتفاقی نادر، مچ پای خود را 6 مرتبه متوالی جراحی کرد تا بیش از یکسال از میادین دور باشد.

او در جام جهانی 2006 آلمان و در دیدار مقابل آلمان به عنوان بازیکن تعویضی واردمیدان شد. شجاعی هم اکنون از مردان اصلی کی روش محسوب می شود.



**قاسم حدادی فر / تعداد بازی ملی: 16 / تعداد گل ملی: صفر

متولد 21 تیرماه سال 1362 در تهران

هافبک میانی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در تراکتورسازی نیز سابقه بازی دارد. همراه با ذوب آهن سالهای پرفراز و نشیبی را طی کرده اما از 3 سال پیش تاکنون یکی از بازیکنان همواره حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود.



**آندرانیک تیموریان / تعداد بازی ملی: 78 / تعداد گل ملی: 8

متولد 15 اسفندماه سال 1361 در تهران

تاثیرگذارترین مرد میانه میدان تیم ملی فوتبال ایران که از ابومسلم به تیم ملی ایران رسید و در جام جهانی 2006 آلمان یکی از بازیکنان اصلی برانکو ایوانکوویچ بود.

نمایش درخشان تیموریان در جام جهانی 2006 سبب شد تا از ابومسلم راهی بولتون انگلیس شود.

وی با دوندگی بالا و میل به تهاجم یکی از امیدهای اصلی کی روش در برزیل محسوب می شود.



**اشکان دژاگه / تعداد بازی ملی: 13 / تعداد گل ملی: 4

متولد 4 تیرماه سال 1365 در تهران

هافبک فعلی فولام انگلیس که پیش از این در هرتابرلین و وولفسبورگ آلمان نیز حضور داشته است.

دژاگه نخستین بازی خود را باتساوی 2 بر 2 ایران مقابل قطر در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی 2014 انجام داد و هر دو گل ایران را به زیبایی به ارمغان آورد تا خیلی زود به بازیکن محبوب هواداران تبدیل شود.

وی در تیم های پایه ملی آلمان نیز بازی کرده است و در حالی که می توانست پیراهن تیم ملی بزرگسالان ژرمن ها را برتن کند، ایران را انتخاب کرد.



**رضا حقیقی / تعداد بازی ملی: 7 / تعداد گل ملی: صفر

متولد 12 بهمن ماه سال 1367 در مشهد

هافبک دفاعی فعلی پرسپولیس تهران و یکی از جوانان آینده دار فوتبال ایران که می تواند سالها میانه میدان تیم ملی را از آن خود کند.

وی درسال 1390توسط کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شدو پد ضد عرق my dry نخستین بازی ملی خود را 4 اسفندماه همان سال برابر اردن انجام داد.

نمایش درخشان وی در آن دیدار سبب شد تا مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته و با رقمی سنگین از فجرسپاسی جدا شود.



**علیرضا جهانبخش/ تعداد بازی ملی: 6 / تعداد گل ملی: یک

متولد 20 مردادماه سال 1372 در قزوین

این هافبک تهاجمی هم اکنون عضو تیم فوتبال نایمخن در لیگ برتر فوتبال هلند است. او در 17 سالگی اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر ایران انجام دادو خیلی زود با تکنیک و هوش بالای خود به جوان اول فوتبال ایران تبدیل شد.

علیرضا جهانبخش اولین بازی ملی خود را 23 مهرماه سال 92 در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت های آسیا انجام داد و گلزنی کرد.



**کریم انصاری فرد / تعداد بازی ملی: 41 / تعداد گل ملی: 9

متولد 14 فروردین ماه سال 1369 در اردبیل

کشف بزرگ علی دایی در فوتبال محسوب می شود و یکی از گلزنان قهار لیگ برتر ایران به شمار می رود.

کریم انصاری فرد از معدود بازیکنانی است که تمام رده های تیم ملی بازی کرده است و نخستین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان را مقابل ایسلند انجام داد و در همان دیدار گلزنی کرد.

با این حال وی هیچگاه نتوانسته به مهاجم فیکس تیم ملی تبدیل شود.



**رضا قوچان نژاد/ تعداد بازی ملی: 13/ تعداد گل ملی: 9

متولد متولد 29 شهریورماه سال 1366 در مشهد

بازیکنی شاغل در لیگ دسته اول انگلیس که عضو تیم چارلتون اتلتیک است و سابقه بازی در لیگ بلژیک را دارد.

گوچی، سابقه عضویت در تیم زیر 19 ساله های هلند را دارد و تک گل دیدار با کره جنوبی را به ارمغان آورد تا موجبات صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل را فراهم کند.

این مهاجم دوست داشتنی امید نخست تیم ملی فوتبال ایران در برزیل برای گلزنی محسوب می شود.

**احمد آل نعمه / تعداد بازی ملی: 9 / تعداد گل ملی: یک

متولد 28 مهرماه سال 1361 در اهواز

مدافع میانی نفت تهران که از باتجربه های لیگ برتر محسوب می شودو سابقه بازی درفولاد خوزستان، نیروی زمینی، استقلال اهواز، سپاهان اصفهان، شاهین بوشهر و تراکتورسازی تبریز را دارد.

نمایش خوب در سیزدهمین دوره لیگ برتر و عملکردش در اردوی افریقای جنوبی و اتریش موجب شد تا مسافر برزیل لقب بگیرد.



**بختیار رحمانی / تعداد بازی ملی: 4/ تعداد گل ملی: صفر

متولد 1مهرماه سال 1368 در سرپل ذهاب

کاپیتان فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم که به جام قهرمانی رسید ولی نغمه جدایی از جمع فولاد ی ها سرداده است.

او در سال 1385 به عضویت تیم نوجوانان فولاد درآمد و یک سال بعد به تیم بزرگسالان باشگاه منتقل شد.

بختیار رحمانی تاکنون در همه رده های سنی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته و سابقه کاپیتانی تیم ملی امید را دارد.

گزارش از: امیر میرزاییان